AgeSA’dan Çalışanlarına Sanal Asistan Desteği
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lider şirketlerinden AgeSA, dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında çalışanların Çevik Yaklaşım ve İnsan Kaynakları ile ilgili sıkça sordukları soruları yanıtlayan Sanal Asistanları hizmete sundu. Sanal Asistanların ilk sorusu %93,69; Yılın ikinci yarısında hayata geçirilen asistan ise 94.09 doğruluk oranıyla yanıt verdi.
Bireysel emeklilik ve hayat sigortası branşının lider kuruluşlarından AgeSA, dijitalleşme çalışmalarına yeni projeler ekleyerek gelişimini sürdürüyor. Müşteri memnuniyetini artırmak için hayata geçirilen dijital projelerin yanı sıra şirket bünyesinde yürütülen çalışmalarla güçlü bir dönüşüm gerçekleştiriliyor. Bu çerçevede AgeSA İş Teknolojileri bünyesinde faaliyet gösteren Robotik Süreçler Birimi, yapay zeka tabanlı sanal asistanlar geliştirmiştir. Proje kapsamında, açık kaynak kodlarla ve AgeSA dinamiklerine uygun olarak tasarlanan yapay zeka tabanlı Sanal Asistanlar, Ocak 2022 prestijiyle kullanılmaya başlanmış, AgeSA’nın dahili bağlantı için kullanılan platforma entegre edilen ilk sanal asistanıdır. Sanal asistanlar, AgeSA çalışanlarının Çevik Yaklaşım ve İnsan Kaynakları ile ilgili sık sorulan sorularına cevap verecek şekilde tasarlanmıştır.
Robot teknolojileri sayesinde bahislerde sağlanan çalışan/müşteri memnuniyeti, hata azaltma, maliyet tasarrufu, hız gibi faydaların çok değerli olduğunu söyleyen AgeSA İş Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı A. Fahri Arkan, Sanal Asistan projesinin kazanımlarını aktardı. şu şekilde uygulandı: Yapay zeka alanının alt kümeleri olan makine öğrenimi ve doğal dil işleme teknolojilerinin yenilikçi bir örneği. Sanal asistanlar ile sadece çalışma arkadaşlarımızın merak ettiği soruların cevaplarını öğrenme sürecinde insanlara bağımlılığı sona erdirmekle kalmadık, cep telefonu gibi şirket bünyesinde kullanılan tüm araçlardan 7/24 erişim imkanı sunduk. , tabletler ve bilgisayarlar. Ayrıca sanal asistan desteği ile süreci daha keyifli hale getirerek çalışan memnuniyeti oluşturduk. Operasyonel yük oluşturan hizmetleri sanal asistanlara taşıyarak önemli ölçüde zaman ve maliyet tasarrufu sağladık.”
AgeSA’nın ilk sanal asistanı Chatty Su, işe yeni başlayan çalışanların oryantasyon sürecindeki sorularını, mevcut çalışanların ise Çevik Yaklaşım metodolojisine ilişkin pekiştirmeye ihtiyaç duyduklarına dair sorularını yanıtlıyor. Chatty Su, 346 kullanıcının 573 konuda sorduğu soruları bir yıllık sürede %93,69 doğruluk oranıyla yanıtlamayı başardı. Projenin ikinci fazında devreye alınan İnsan Kaynakları ile ilgili sıkça sorulan soruları yanıtlayan BroBot, yılın ikinci yarısında kullanılmaya başlandı. BroBot sayesinde 159 çalışandan gelen 428 soru %94,09 doğruluk oranı ile cevaplandı.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı